ScioŠkola Hradec Králové

Škola vznikla spojením ZŠ Hučák a ScioŠkol. Od září 2024 nese název ScioŠkola Hradec Králové. Více info.

Aktuálně se lze hlásit k zápisu do 1. třídy pro školní rok 2025/26.

Žádost o zápis do 1. třídy

Zároveň máme v rámci navýšení kapacity pár volných míst i ve vyšších ročnících. Pro doplňující informace o přestupech pište či volejte na uvedené kontakty, nebo využijte následující formulář. 

Žádost o přestup

Naše základní škola

ScioŠkola v Hradci Králové navázala od září 2024 na činnost ZŠ Hučák. 

Více informací o spojení škol naleznete níže.

Náš facebook

Měsíční školné: 6000 Kč

Platí se 12 měsíců.
Zahrnuje školu i družinu a klub.
Nezahrnuje náklady na stravu.
Nezahrnuje náklady na akce mimo školu.

Nadační fond ScioŠkol

klub a družina

V rámci školní družiny/klubu si děti mohou vybírat z nabídky různých aktivit uvnitř i venku. O děti se starají naši "klubáci", kteří mají zkušenosti s dětmi různého věku.

Ranní družina/klub začíná  7:00 a končí v 8:30, odpolední družina končí v 16:00

zajištěné obědy

Stravování je zajištěno ve výdejně přímo v budově školy. Obědy odebíráme z Hradecké jídelny. Objednávky i platby školní jídelně probíhají přes účet na portálu strava.cz.

ScioŠkola a ZŠ Hučák spojují to nejlepší

 

Od školního roku 2024/2025 zahájila v Hradci Králové výuku základní ScioŠkola Hradec Králové. Vznikla spojením toho nejlepšího z konceptů ZŠ Hučák, která v Hradci Králové působí už 10. rokem, a ScioŠkol, které fungují již 8 let a tvoří síť škol po celé ČR.

Škola se tak stala součástí rodiny ScioŠkol, která již v rámci ČR čítá 18 základních škol a 3 střední školy. Platforma ScioŠkol nabízí svým školám sdílení a synergii – vytváříme síť zkušeností a vzájemné pomoci.

“Hučák vkládám do sítě ScioŠkol s jasnou představou o přidané hodnotě, které škole dává dobrý zřizovatel s odborným zázemím. Věřím, že fůze přinese kvalitativní posun Hučáku, ale i obohacení ScioŠkol o příběhy a zkušenosti, které jsme na naší cestě získali. Scio jsme vybrali právě pro naši hodnotovou blízkost a těším se na další rozvoj školy v Hradci "

Jan Sýkora, založil ZŠ Hučák a školu po celou dobu její existence vede.

Spojení škol bylo možné i díky podobnosti obou konceptů. ZŠ Hučák od svého počátku využívá jako základní vzdělávací koncepci Jenský plán. Ten má velmi blízko k vlastnímu konceptu ScioŠkol. Dopady spojení obou škol by proto neměly znamenat příliš velké změny v pojetí výuky ZŠ Hučák, kterou aktuálně navštěvuje 100 dětí. ScioŠkoly přináší zejména důraz na rozvoj tzv. 8 ScioCílů.

 

 

“Možnost spojení našich ScioŠkol se ZŠ Hučák jsme uvítali nejen jako výzvu směrem k dětem a rodičům již zavedené školy, ale i jako příležitost inspirovat se a obohatit náš koncept o prvky konceptu, který v ZŠ Hučák dlouhodobě funguje. Ostatně i proto si ceníme toho, že většina průvodců ZŠ se rozhodla navázat a pokračovat v nově vzniklé ScioŠkole.”

Jana Chárová z Rady ScioŠkol

 

Otázky a odpovědi v podobě přehledné brožurky.

Stáhnout PDF (7,5 MB)

Co dál můžete na
ScioŠkole očekávat

  • MALÉ TŘÍDY Při třiceti dětech ve třídě je velmi obtížné pracovat jinak než frontální výukou. U nás jsou třídy menší, v případě potřeby zvyšujeme počet průvodců ve třídě.
  • MULTIROČNÍKOVÉ skupiny Děti podle potřeby rozdělujeme do víceročníkových skupin, tak aby se starší učili společně s mladšími.
  • RESPEKT K TEMPU A POTŘEBÁM DÍTĚTE V maximální možné míře vytváříme pro každé dítě podmínky, v kterých se bude cítit komfortně.
  • ANGLIČTINA OD 1. TŘÍDY Bez angličtiny se v budoucnu neobejdeme. V hodinách angličtiny se u nás mluví převážně anglicky.
  • ŘADA AKTIVIT MIMO ŠKOLU Neustále hledáme příležitosti, jak v rámci různých projektů vystoupit mimo školní zdi.

Co ve ScioŠkole
zaručeně nečekejte

  • ZNÁMKY Hodnotíme slovně a důraz klademe na sebehodnocení.
  • TUNY DOMÁCÍCH ÚKOLŮ Domů si někdy děti nosívají týdenní práci - kterou zvládnou převážně samy - z důvodu procvičení a plánování - od 4. třídy výše a pouze v matematice. Mají prostor si tuto práci udělat už ve škole i s dopomocí průvodce. Děti se speciálními potřebami procvičují někdy doma po dohodě speciálního pedagoga s rodiči.
  • BIFLOVÁNÍ Znalosti se snadno zapomenou. A dneska i najdou na internetu, když ovšem víte jak. Zaměřujeme se proto na to, aby si děti základní věci jako pravopis zvnitřnily a naučily do hloubky. Daní za to je skutečnost, že možná nikdy neuslyší o ruchovcích, a nedostanou tak možnost informace o nich vytěsnit lumírovci.
  • POUZE ZÁBAVU Děti se někdy učí formou hry, ta dává smysl v kontextu aktivit a utužuje skupinu. Zároveň vedeme děti k tomu, aby vykračovaly ze své komfortní zóny učení, a poznávaly tak nové věci a trénovaly dovednosti.
  • 45MINUTOVÉ HODINY A ZVONĚNÍ Učíme v blocích, které dávají smysl. Přestávka nebo konec lekce nastává  okamžiku, kdy opadá pozornost a další práce nedává smysl..
  •  ROZDĚLENÍ NA PŘEDMĚTY Samostatně vyčleněné hodiny mají především čeština, matematika a angličtina – u nich to totiž dává smysl. Ostatní obory se různě prolínají celým vzdělávacím procesem, zejména praktickými projekty v rámci předmětu Svět v souvislostech.