ScioŠkola Hradec Králové

Škola vzniká spojením ZŠ Hučák a ScioŠkol. Od září 2024 ponese název ScioŠkola Hradec Králové. Více info.

Aktuálně se lze hlásit pouze k zápisu do 1. třídy pro 2024/25. Situaci ohledně přstupu do vyšších tříd aktualizujeme až v červnu 2024.

Žádost o zápis do 1. třídy

Naše základní škola

ScioŠkola v Hradci Králové naváže od září 2024 na činnost ZŠ Hučák. 

Více infomrací o spojení škol naleznete níže.

Náš facebook

Měsíční školné: 6000 Kč

Platí se 12 měsíců.
Zahrnuje školu i družinu a klub.
Nezahrnuje náklady na stravu.
Nezahrnuje náklady na akce mimo školu.

Nadační fond ScioŠkol

klub a družina

informace budou doplněny

 

zajištěné obědy

informace budou doplněny

ScioŠkola a ZŠ Hučák spojí to nejlepší

 

Od školního roku 2024/2025 zahájí v Hradci Králové výuku základní ScioŠkola Hradec Králové. Vznikne spojením toho nejlepšího z konceptů ZŠ Hučák, která v Hradci Králové působí už 7. rokem, a ScioŠkol, které fungují již 8 let a tvoří síť škol po celé ČR.

Škola se tak stane součástí rodiny ScioŠkol, která již v rámci ČR čítá 16 základních škol a 3 střední školy. Platforma ScioŠkol nabízí svým školám sdílení a synergii – vytváříme síť zkušeností a vzájemné pomoci.

“Hučák vkládám do sítě ScioŠkol s jasnou představou o přidané hodnotě, které škole dává dobrý zřizovatel s odborným zázemím. Věřím, že fůze přinese kvalitativní posun Hučáku, ale i obohacení ScioŠkol o příběhy a zkušenosti, které jsme na naší cestě získali. Scio jsme vybrali právě pro naši hodnotovou blízkost a těším se na další rozvoj školy v Hradci "

Jan Sýkora, založil ZŠ Hučák a školu po celou dobu její existence vede.

Spojení škol bylo možné i díky podobnosti obou konceptů. ZŠ Hučák od svého počátku využívá jako základní vzdělávací koncepci Jenský plán. Ten má velmi blízko k vlastnímu konceptu ScioŠkol. Dopady spojení obou škol by proto neměly znamenat příliš velké změny v pojetí výuky ZŠ Hučák, kterou aktuálně navštěvuje 150 dětí. ScioŠkoly přináší zejména důraz na rozvoj tzv. 8 ScioKompetencí.

 

 

“Možnost spojení našich ScioŠkol se ZŠ Hučák jsme uvítali nejen jako výzvu směrem k dětem a rodičům již zavedené školy, ale i jako příležitost inspirovat se a obohatit náš koncept o prvky konceptu, který v ZŠ Hučák dlouhodobě funguje. Ostatně i proto si ceníme toho, že většina průvodců ZŠ se rozhodla navázat a pokračovat v nově vzniklé ScioŠkole.”

Jana Chárová z Rady ScioŠkol

 

Otázky a odpovědi v podobě přehledné brožurky.

Stáhnout PDF (7,5 MB)

Co dál můžete na
ScioŠkole očekávat

  • MALÉ TŘÍDY Při třiceti dětech ve třídě je velmi obtížné pracovat jinak než frontální výukou. U nás jsou třídy menší, v případě potřeby zvyšujeme počet průvodců ve třídě.
  • MULTIROČNÍKOVÉ skupiny Děti podle potřeby rozdělujeme do víceročníkových skupin, tak aby se starší učili společně s mladšími.
  • RESPEKT K TEMPU A POTŘEBÁM DÍTĚTE V maximální možné míře vytváříme pro každé dítě podmínky, v kterých se bude cítit komfortně.
  • VÝUKA MATEMATIKY PODLE HEJNÉHO METODY Přístup profesora Hejného učí matematiku pro život, ne abstraktní rovnice.
  • ANGLIČTINA OD 1. TŘÍDY Bez angličtiny se v budoucnu neobejdeme. V hodinách angličtiny se u nás mluví převážně anglicky.
  • ŘADA AKTIVIT MIMO ŠKOLU Neustále hledáme příležitosti, jak v rámci různých projektů vystoupit mimo školní zdi.

Co ve ScioŠkole
zaručeně nečekejte

  • ZNÁMKY Hodnotíme slovně a důraz klademe na sebehodnocení.
  • TUNY DOMÁCÍCH ÚKOLŮ Domů si někdy děti nosívají týdenní práci - kterou zvládnou převážně samy - z důvodu procvičení a plánování - od 4. třídy výše a pouze v matematice. Mají prostor si tuto práci udělat už ve škole i s dopomocí průvodce. Děti se speciálními potřebami procvičují někdy doma po dohodě speciálního pedagoga s rodiči.
  • BIFLOVÁNÍ Znalosti se snadno zapomenou. A dneska i najdou na internetu, když ovšem víte jak. Zaměřujeme se proto na to, aby si děti základní věci jako pravopis zvnitřnily a naučily do hloubky. Daní za to je skutečnost, že možná nikdy neuslyší o ruchovcích, a nedostanou tak možnost informace o nich vytěsnit lumírovci.
  • POUZE ZÁBAVU Děti se někdy učí formou hry, ta dává smysl v kontextu aktivit a utužuje skupinu. Zároveň vedeme děti k tomu, aby vykračovaly ze své komfortní zóny učení a poznávaly tak nové věci a trénovaly dovednosti.
  • 45MINUTOVÉ HODINY A ZVONĚNÍ Učíme v blocích, které dávají smysl. Přestávka nebo konec lekce nastává  okamžiku, kdy opadá pozornost a další práce nedává smysl..
  •  ROZDĚLENÍ NA PŘEDMĚTY Samostatně vyčleněné hodiny mají především čeština, matematika a angličtina – u nich to totiž dává smysl. Ostatní obory se různě prolínají celým vzdělávacím procesem, zejména praktickými projekty v rámci předmětu Svět v souvislostech.